Vozidlá bez šoféra zlepšujú tok dopravy

Výskumníci z Cambridge University naprogramovali 16 miniatúrnych áut, aby mohli jazdiť na dvojprúdovej trati, aby videli, ako sa im darilo, keď jeden z nich zastavil.
 
Vznikli dopravné fronty, ale keď sa zapol komunikačný systém automobilov, spomalili sa, aby si navzájom umožnili prejsť stacionárnym autom.
 
Štúdia dúfa, že bude riešiť "problémy spojené s riadením v mestách".

taxi.jpg
 
Výskumníci prispôsobili autá v mierke 1: 24 snímačom pohybu a počítaču s kreditnou kartou Raspberry Pi, takže autá mohli komunikovať prostredníctvom siete Wi-Fi.
 
Keď bolo zapnuté, autá prichádzajúce v opačnom smere spomalili, aby nechali autá uviaznuť za stacionárnym vozidlom, ktoré ho predbehlo.
 
Keď bolo na trati postavené auto riadené človekom, ktoré jazdilo v agresívnom panstve, ostatné autonómne autá mu umožnili zlepšiť bezpečnosť.
 
Spoluautor štúdie Michael He, vysokoškolák na Cambridge's St John's College, povedal: "Autonómne autá by mohli opraviť veľa rôznych problémov spojených s jazdou v mestách, ale musí existovať spôsob, akým môžu spolupracovať."
 
Spoluautor Nicholas Hyldmar, študent na Downing College, povedal: "Ak všetci výrobcovia automobilov vyvíjajú svoje vlastné autonómne autá s vlastným softvérom, všetky tieto vozidlá musia navzájom efektívne komunikovať."
 
Výskumníci dospeli k záveru, že keď autá boli v „neagresívnom“ režime a boli v „kooperatívnom“ a nie „egocentrickom“ režime, dopravné toky sa zlepšili o 35%.
 
20 cm (8 palcov) a 8 cm (3 palce) autá boli postavené s použitím hlavne off-the police komponenty a stojí asi 60 libier každý, výskumníci povedal.

manhattan.jpg
 
Výsledky sú prezentované na medzinárodnej konferencii o robotike a automatizácii v Montreale v Kanade tento týždeň.
 
Výskumníci z Cambridge dúfajú, že zavedú modelové vozidlá do zložitejších scenárov, ako sú viac jazdných pruhov, križovatiek a širšia škála typov vozidiel.