Dva litre vody denne: potrebné alebo zbytočné?

Existuje vzorec, podľa ktorého by človek mal piť 30 ml vody na každý kilogram hmotnosti (to je asi 10-12 pohárov vody denne) a piť najčistejšiu vodu, ktorú nájdete. Dospelý človek by mal piť dva až tri a pol litra čistej vody denne.

voda

  • Každá bunka živého organizmu obsahuje živnú tekutinu, ktorá pozostáva hlavne z vody. Okrem toho každá bunka „pláva“ spolu s ďalšími bunkami v „mori“ kvapaliny soľného roztoku. 
  • Soľ je potrebná na udržanie normálneho osmotického tlaku, ktorý zabezpečuje dodávanie živín do buniek a odstraňovanie bunkového odpadu. Soľ uchováva vodu a tým spomaľuje proces dehydratácie.
  • Po mnoho rokov ortodoxná medicína povzbudzovala ľudí, aby sa vzdali soli, pretože to považuje za príčinu vysokého krvného tlaku. Avšak odmietnutie soli môže nepriaznivo ovplyvniť naše zdravie.
  • Správny pomer soli a vody (jedna štvrtina lyžičky soli na 1 liter vody) umožňuje udržiavať normálnu úroveň hydratácie. V rovnakej dobe, ak vaša telesná hmotnosť náhle začne rásť, znamená to, že konzumujete príliš veľa soli, takže pite viac vody.

Voda obsiahnutá v tele môže byť rozdelená na dva typy:

  1. intracelulárne (s obsahom sodíkových iónov)
  2. extracelulárne (s obsahom draselných iónov). 

voda s citronem
Pokiaľ je telo vybavené možnosťou vniknutia vody do buniek, bude pravidelne čistiť bunky a odstraňovať z nich metabolické produkty (odpad). Rovnováha medzi týmito dvoma druhmi sa dosahuje pravidelným príjmom vody, draslíka a soli. Keď je vody príliš málo na to, aby sa dostala do všetkých buniek, bunky začnú čerpať extracelulárnu vodu. Toto je prvý stupeň dehydratácie. Mimochodom, tento proces je príčinou edému: v takejto situácii mozog dáva telu príkaz na zvýšenie koncentrácie soli, aby sa zachovalo čo najviac vody. Pri ďalšom znižovaní množstva vody zvyšuje telo osmotický tlak na zvýšenie prietoku vody do bunky. Tento stav spôsobuje hypertenziu.