Ako zvýšiť príjem z podnikania

V nedávnom prieskume nezávislých odborníkov takmer 50% konzultantov, trénerov a ďalších odborníkov vyhlásilo, že v súčasnosti nezarábajú dostatočne na pokrytie svojich výdavkov. Tento výsledok by nemal byť prekvapujúci, pretože podľa správy USA Small Business Administration viac ako polovica všetkých malých podnikov v prvom roku zlyhala a 95% v prvých piatich rokoch zlyhala. Ale to ma zviedlo. Ako môže toľko odborníkov pôsobiť v podnikoch, ktoré neprinášajú zisk?hromada peněz.jpg

Pri pohľade na problém trochu ďalej som urobil poučný objav. Mnohé z týchto firiem sú ziskové – obchodné príjmy prevyšujú ich náklady. Podniky pôsobia v čiernej farbe, ale majiteľovi zostáva už dosť na zaplatenie jeho životných nákladov. Majitelia firiem žijú zo svojich úspor, pracujú mimo zamestnania, sú podporovaní rodinnými príslušníkmi alebo sa dostávajú do dlhov.

Títo nezávislí odborníci teda robia niečo správne. Oslovujú klientov, uskutočňujú predaj a vytvárajú zisk. Zdá sa však, že to, čo vynechali, nestačí zarobiť. Bez dostatočnej ziskovej marže pre remízu vlastníka tieto podniky nakoniec zlyhajú. Môžu byť spasení? Možno, ak sú majitelia ochotní urobiť drastické zmeny najťažšie – zmeny samy o sebe.

Ak ste jedným z týchto bojujúcich odborníkov, musíte sa pýtať sami seba, čo ste ochotní urobiť, aby vaše podnikanie uspelo. Ak chcete prekonať nedostatočné zárobky, budete musieť urobiť viac, naučiť sa viac alebo účtovať viac, a to nemusí byť ľahké.

Viac znamená prácu viac hodín. Priemerný vlastník malej firmy pracuje vo svojom podnikaní viac ako 40 hodín týždenne. Môžete mať pocit, že tvrdo pracujete, ale skutočne ste sledovali? Mnohí podnikatelia sú prekvapení, keď zistia, že vysielajú menej hodín, než si mysleli. Očakávať, že príjem z práce na čiastočný úväzok je na plný úväzok, je zvyčajne nereálne.pokladnička.jpg

Alebo môžete venovať veľa času, ale neukladať to na správne miesto. Koľko hodín týždenne trávite marketingom? A venujete nejaký čas marketingu aktívnemu oslovovaniu klientov a zdrojov sprostredkovania prostredníctvom sietí a telefonických hovorov, alebo sa obmedzujete na pasívnejšie stratégie, ako je vytváranie webových stránok a umiestňovanie reklám?

Viac o vašom podnikaní alebo o marketingu si môže vyžadovať nielen zmenu návykov, ale aj zmenu postoja. Možno sa vyhýbate záväzku podnikania na plný úväzok, pretože sa bojíte zlyhania alebo zdržiavania sa marketingu, pretože sa obávate odmietnutia. Ak tieto myšlienky znejú dobre, všimnite si, že váš strach zo zlyhania môže spôsobiť zlyhanie!