Voda nad zlato

V každej domácnosti sa spotrebuje denne neuveriteľné množstvo vody, z ktorej by ste vedeli až polovicu ušetriť. Nejde len o peniaze, ktoré sa vám iste zídu, ale aj o ochranu prírody a jej zdrojov. Pitná voda na našej planéte je naozaj nedostatková a vplyvom otepľovania planéty sa tento jav bude zhoršovať. V Európe sa vodou naozaj neuveriteľné plytvá a sú krajiny, kde denne jediný človek spotrebuje až 150 litrov tejto vzácnej tekutiny pri bežných činnostiach ako je varenie, umývanie sa, či splachovanie záchoda. Nezaraďte sa do tejto nelichotivej štatistiky a skúste začať od seba.Vodovodný kohútik, voda v pohári.jpg

  • Nájdite si čas a skontrolujte v domácnosti všetky vodovodné batérie, kohútiky a splachovacie zariadenie na toalete. Kavpka ku kvapke môže znamenať pri pokazenej batérii aj 20 tisíc litrov vody ročne.
  • Každý z nás si čistí zuby dva až tri razy denne. Preto nikdy nezabúdajte pri ich umývaní vypnúť vodu a zapnúť ju opäť až pri vyplachovaní úst. Ušetríte tak až 8 litrov vody za minútu.
  • Teraz by mali spozornieť náruživý kávičkári. Iste sa aj vám stáva, že do kanvice na ohrev vody dáte omnoho viacej tekutiny ako je treba a niekedy aj polovicu vylejete. Preto si do kanvice vždy dávkujte vodu podľa hrnčekov, do ktorých budete kávu, či čaj zalievať.
  • Investujte do šetriaceho zariadenia na toalety. Človek spláchne WC priemerne 25 tisíckrát ročne. Šetriče tak môžu znížiť vašu spotrebu vody až o 3 tisíc litrov vody ročne.

Vodovodný kohútik, vrecko s peniazmi.png

  • Pri umývaní uprednostnite sprchu pred vaňou. Pri efektívnom sprchovaní miniete v priemere len 40  litrov vody. Naopak pri kúpaní sa vo vani je to až 150 litrov. Zároveň skúste vymeniť sprchovaciu hlavicu a používať šetriacu, ktorá ušetrí až 30 tisíc litrov vody ročne.
  • Umývačku riadu a práčku zapínajte až keď sú spotrebiče plné. Vyhnite sa ručnému umývaniu riadu.
  • Ak máte záhradu, využívajte na jej polievanie dažďovú vodu, ktorú môžete použiť aj na umytie auta. V moderných domácnostiach sa dá takáto voda využívať aj na splachovanie toalety.
  • V prípade, že sa vám zdá voda v kohútika ráno veľmi teplá na pitie, napustite ju do fľaše a dajte schladiť do ľadničky.

Kreatín a je jeho prínos pri cvičení

Každý kto to s naberaním svalovej hmoty alebo jednoduchu s trénovaným a dostavaním sa do formy myslí vážne. Dobre vie že to nie je iba o hodinách v posilovni, ale ja o správnej strave, poprípade podporných prípravkoch. Preto by sme vám dnes chceli povedať pár slov tak o kreatíne ako aj o niektorých z jeho foriem a benefitoch z jeho užívania.Muž pri posilňovaní.jpg
 
Ak ste sa rozhodli že chcete vyzerať ako Rambo, tak potom je práve tento výživový doplnok stravy ako stvorený pre vás. Je to z dôvodu toho že jeho najzreteľnejšou výhodou je zvýšenie sily a výkonu pri tréningu. To ocenia najme tí čo pravidelne trénujú a potrebujú tak aj dosahovať poznateľné výsledky za určitý čas a nie iba zabíjať čas a fotiť sa ako s činkami vo fitku. Počas množstva štúdií kedy bol skúmaný účinok kreatínu na organizmus bolo zistené že sa jedná o veľmi prospešný suplement na podporu čistej svalovej hmoty. Pričom v spojení s aerobným cvičením je zlepšenie celkovej výkonnosti preukázateľné. A teraz nemáme na mysli len nejaké údaje na papieri.  Síce nasledujúci fakt nebol nezávisle overený, no subjektívne tí čo brali tento podporný výživový doplnok tvrdili že sa cítia menej duševne unavený a celkovo ich kognitívne schopnosti boli o čosi lepšie ako pred obdobím keď ho nepoužívali.Chlap pri tréningu.jpg Zrejme je to spôsobené faktom že jeho pravidelným užívaním dochádza k zvýšenie výkonu a tak je počas trénovania organizmus nemej vyčerpaný. Lepšie tak odoláva aj chvíľkovej nadmernej záťaží a celkove tak znášajú svaly pri cvičení tento nával. Telo sa jednoducho prispôsobí situácií.  No napriek všetkým pozitívnym vlastnostiam netreba podceňovať správne dávkovanie a aj tu platí že menej je niekedy viac. Je dôležité nezabúdať na to že sa tu jedná o mono-hydrát, a ten pri nesprávnom užívaní dokáže zapríčiniť tráviace problémy a tak ak zrovna netrénujete na rýchlostné bežecké preteky. Rozhodne by ste dávkovanie nemali podceňovať.

Web Emefka

Večer, keď idem spať, tak si ešte zvyknem na internete čítať rôzne články, ktoré nájdem. V poslednej dobe som si obľúbila práve túto internetovú stránku, na ktorej dokážem stráviť dosť veľa času. Človek, keď sa do niečoho zahryzne, začne si niečo čítať, tak ho to niekedy dokáže tak prebaviť, že sa mu od toho ani nechce. Práve toto je ten príklad webovej stránky. Sú na nej práve povyberané také najvtipnejšie príhody z internetu, čo tam napísali samy ľudia. A to je na tom to priam najlepšie, že je to ešte aj založené na skutočnosti. Nie je to nejaký umelý humor, ktorý sa vás snaží rozosmiať, ale môžete si predstavovať, čo všeličo sa môže ľudom prihodiť. A môže sa to stať pokojne aj vám.čierne dieťa umýva.jpg
 
Čo tu môžete nájsť?
 
Takže ako som už spomínala sú tu rôzne vtipné príhody, ale aj vtipné obrázky, všetko pospájané do článkov na určité témy. Články opisujú najväčšie trapasy alebo zážitky, pri ktorých sa človek necítil dva krát príjemne, ale s odstupom času sa na nich už aj rád zasmeje a zvykne o nich rozprávať druhým ľudom. Je toho kopa. Keď začnete, tak sa nebudete vedieť odtrhnúť od čítania. Výborné na tom je to, že si to nemusíte čítať s nejakým druhým človekom, aby ste sa pobavili. To vnútorné pobavenie pri tichom čítaní večer v posteli vás naladí na dobrú noc a vy zaspíte s dobrým pocitom a nebudú sa vám snívať hrôzostrašné sny ako keby ste niečo pozerali v tom čase v televízii. Veď viete, že večer tam už chodia rôzne trilery alebo horory, ktoré nie sú rovno pre každého.muž v obleku vo vode.jpg
 
Rozhodne odporúčam kliknúť na túto doménu – stránku minimálne raz, aby ste si omrkli, čo sa na nej ukrýva. Verte mi, že z nej len tak ľahko neodídete, pretože keď jeden článok dočítate, tak budete chcieť ihneď čítať ďalší. Nadpisy sú totiž písané veľmi lákavo, že chcete vedieť, čo sa pod nimi ukrýva. Nie sú zavádzajúce ako v prípade niektorých článkov, čo je tiež veľmi pozitívne a cení sa v dnešnej dobe, keď sa rátajú hlavne kliknutia na dané články.